05 april 2011

Bokrekommendation

Den här boken köpte jag för ca 10 år sedan skulle jag tro. Sedan dess har den legat i bokhyllan, bortglömd... Hittade den igår och började bläddra...Vilken bok! Här kan man verkligen hitta det mesta i signaturer och information om porslin och keramik. Över 2000 märken och signaturer finns avbildade. Från de nordiska länderna visas alla kända märken inom porslin, fajans och keramik. Boken är tjock och det är inte bara Sverige som finns med, Norge, Danmark, Tyskland, England, Japan och Kina m.fl.är några som det också skrivs om. Vilken kul läsning, och perfekt uppslagsbok! hittar ni denna så kan jag verkligen rekommendera den!

5 kommentarer:

  1. Åh, att jag inte kände till den när jag beställde böcker här om dagen! Men jag fick tag på en toppenbra bok också, Svenska serviser heter den :)

    SvaraRadera
  2. Vad roligt med en gammal goding!

    SvaraRadera
  3. Den där måste jag få tag på! Behöver plugga in lite signaturer och stämplar inför alla mina loppis besök. Tack för tipset! Och tack för alla dina fina kommentarer på min sida! Alltid lika trevligt!

    SvaraRadera