16 november 2009

GB glass nostalgi

http://www.gb.se/nostalgi.asp
Minns ni den här glassen från GB glass? Jag trodde att jag mindes denna men när jag letade på GB glass hemsida så fanns den med på -69 kartan... Jag kan väl knappast minnas att jag åt den när jag var tre år, ändå minns jag när jag lyfte bort locket och åt glassen med en liten sked. kanske åt jag en glass som var flera år gammal från någon kiosk, annars kanske de gav ut denna igen några år senare, eller så har jag ett fantastiskt minne! Hoppas på alternativ två eller tre...
Vilken är din favorit genom åren?

2 kommentarer:

  1. Jag minns den! Vad kul att se den där platsttärningen efter alla år. Den var min favorit då. Man åt upp glassen och lekte med burken. Sedan gillade jag Päronspltt, de åren de hade samlarbilder på hundar och hästar. Vi snackar tidigt 70-tal då.

    SvaraRadera
  2. Herregud vad roligt, jag hade helt glömt att det fanns samlarbilder i päronsplit! Jag älskade att köpa den glassen!

    SvaraRadera