24 november 2009

Orange Tysk golvvas (Scheurich)

Mitt senaste fynd! Den passar perfekt i mitt tv-rum med min oranga sittpuff!
När jag kom ut från loppisen med denna i famnen, överlycklig, stod min man och son där...
Mannen:
-Allvarligt talat! Det är ju inte möjligt! Det får inte plats fler!
Sonen:
- Om du ställer in den flyttar jag! (Han är 7 år!)
Jag:
-Synd om er, för den här ska in! OCH alla andra i framtiden fyndade tyska golvvaser!

Herregud vad snyggt det blev!

Ps
Igår skrev sonen i sin dagbok:
Min mamma är galen i golvaser

5 kommentarer:

  1. Jätte snygg!
    Men hur vet du vad din son skriver i sin dagbok... ;-) *ler*

    SvaraRadera
  2. Hahahahha
    jag har en son som älskar att visa sin mamma sina kärleksbrev och dagboksanteckningar!;o)
    (än så länge...)

    SvaraRadera
  3. Åhhhhhhhhhhhhh, vad fin Marie.
    Den har jag faktiskt inte och nu lär jag
    väl inte hitta fler, jättesvårt i Stockholm.
    kom in på Pretty-Jo (heminrednings-retro shop) på Söder. Vet du vad de tar för golvvaserna???? 700-900 kronor. Vi kommer bli rika en vacker dag:) Problemet är bara att jag gillar alla, så jag kan inte sälja.

    Min "käraste" sms:ade följande häromdanapropå samlarmani:
    - Snälla Cinna, börja inte samla på vävstolar!
    Hota med vävstolar nästa gång vaserna kommer på tal eller hänvisa till mig så tycker de att du har en liten normal samling!
    Ha det gott! C

    SvaraRadera
  4. Vävstolar var en bra idé! ;o) Det ska jag köra med!
    Har du sett min länk Tyska vaser? Kolla priserna där...

    SvaraRadera
  5. Jag köpte min första golvvas för säkert 5 år sedan och de har stigit i pris. Har nu 12 stycken varav 11 är i samma färgskala, gul, grön, brun, är rätt hård på det annars skulle det bli för många och för mycket. Har dock en ljusgrå som liksom var för snygg för att lämna :) Annars har blå, röda, vita osv fått stanna kvar och inte följa med hem. Har dem på en enda lång rad, snyggt!

    SvaraRadera